Цэл залуухан насны гоо сайханаар бахархаж, цэнгэж жаргаж явах ид насанд хэн нэгний буруутай үйлдлээс болж, амьдралын гашууныг амсаж, зовлонд унасан нэгэн МБНЭ-д хандсан билээ. Тэрхүү амьдралын гашуун, зовлонг биерээ туулж яваа түүнийг хараад хэн ч дуу алдахаар ажээ. Түүний ажил үйлс, амьдрал хэвийн явж үргэлжилж байсан. Залуу бүсгүй бөөгөөр засал хийлгэхээр өөрийгөө Зайран Чанцалын Батбаяр гэж нэрлэсэн нэгэнд ханджээ. Тэр тодорхой нэг өдөр бөөгийн зан үйл хийж, бөөгийн “хорхоглох угаалга” гэгчийг үйлдэж өгчээ. Энэ зан үйлииг хийлээ гэж бүсгүй М-ээс нэг сая таван зуун мянган төгрөг авсан байна. Тэгээд өргөл авсан шигээ шүтэн бишрэгчдээ үйлчилж чадсангүй. Тухайн үед бүсгүй М нь энэ зан үйлийг хийлгэхээс татгалзсан байна. Гэтэл зайран гэх Ч.Батбаяр нь тэнд байсан дөрвөн залуугаар хүч хэрэглэн байж улайсгасан чулуун дээр архи асгаж, ууранд нь бүсгүй М–ийг утсан байгаа юм.

Өнөө сүрхий онгодоо авсан түмэн олны төлөө буян үйлдэнэ хэмээн ам тангараг өгч байсан бөө, удганууд сар шиний засал нэрээр хэрэг үйлдэх нь ихсэв. Ажил амьдрал нь нэг л тэгширэхгүй байхаар манайхан өөрсдөөсөө боллоо гэж огтхон ч бодолгүйгээр мухар сүсэгтээ дийлдэн лам хувраг, бөө удганыг үнэд оруулж, байдгаа барьчихаад дээрээс нь өөрөө хохироод үлдсэн нэгэн хэргийн талаар өгүүлье.

2013 оны 4 сарын 24
“Бөө нар хүний аминд хүрлээ”, “Бөө мансууруулах бодис нуун хилээр гарахыг завдлаа”, “Үйлчлүүлэгчийнхээ машиныг бөө шатаажээ” зэрэг сэтгэл сэртхийлгэсэн мэдээг хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр сонсч, “Намайг бөө бол гэсэн”, “Бөө болоход дор хаяж 10 сая төгрөг шаардлагатай гэнэ”, “Манайхнаас нэг нь бөө болохгүй бол олон хүний амь нас эндэнэ гэлээ” гэх зэрэг эвгүй үгийг олон ч хүний амнаас дуулсаар...

Монголчуудын эрт дээр үеэс шүтэж ирсэн шашин нь бөө мөргөл. Бөөгийн улаач, онго, шүтээнд өөрсдийн амьдралаа даатгах нь сүүлийн үед элбэгшив. Ялангуяа ойрын хэдэн жил бөөгийн бороо буюу бөөг бөөнөөр нь төрүүлэх аян өрнүүлсэн юм шиг л болчихлоо. Энэ нь Ерөнхийлөгчийн дургуйцлыг хүргэж, бүр бөө нарыг “хянах”-аар сэтгэл шулуудав бололтой. Төрийн тэргүүн өвөг дээдсээс өдгөөг хүртэл уламжилж ирсэн энэ шашиндаа юунд ингэж хатуурхав. Түүний гэнэтийн энэ шийдвэрийг зай¬ран, удгадын зарим нь таалж, зарим нэг нь дургуйцэж байгаа гэнэ.

МБНЭ-ийн нэгэн удаагийн тахилгад удган Л гэгчийн удирдсан 30 гаруй дан хүүхдүүдээс бүрдсэн нэгэн баг ирж оролцсон байдаг. Бид бөөгийн төлөө зүтгэж яваа нэгнээ “адлаж” хөөдөггүй. Харин нэгдсэн тахилгадаа хамруулж, зөв буруугаа ухаарахад тусладаг. Энэ удаа ч бид тийм байдлаар хандсан. Гэхдээ Бөөгийн зөвлөлд энэ байдлыг хэлэлцсэн. Тухайн багшийн шавь нар нь голдуу бага насны сургуулийн хүүхдүүд байгаа нь анхаарал татаж байсан.

Хүүхэд бол хүүхэд. Тэдэнд төрөлхийн авьяас заяаж болох боловч түүнийг “нууж, дарах “ нас гэж бий. Тэрхүү авьяас чадвар илэрч янз бүрийн үйлдэл гаргаж, айлдвар шиг зүйл ярьж болно. Хүүхдийн ийм байдлыг томчуул л дэврээхгүй бол хүүхэд өөрийгөө сурталчилж нийгэмд түгэхгүй. 

Насанд хүрээгүй хүүхдүүдээ Нэгдсэн тахилга дээр авчрах явдал эхлээд гарч байв. Улаач нарын бөөлөхийг хараад савны таг барьчихсан, түүнийгээ элдэв зүйлээр нүдэн “томчуулаа” дууриаж бөөлж, элдэв явдал үйлдэл байдал нүдэнд өртдөг байсан. Томчуул өхөөрдөж хүүхэд ч тэрэндээ баясан хөөрч бөөг дууриах үйлдэл хийнэ.
Нэг удаа фейсбүүк жиргээнд гурван настай бөө хүүхдийн тухай тавьсан байлаа. Тэгээд хийгэмд түгж шүүмжлэл өрнөсөн юм. Манай нэг гишүүн Нэгдсэн тахилга дээр бяцхан хүүхдээ хуяглаж, бас жижигхэн хэнгэрэг бариулсан яваатай таарсан.
МБНЭ-ийн ДЦХ-аар энэ асуудлыг яаралтай авч хэлэлцсэн юм. Тэгээд ийм байдлыг бөөгийн зан үйлд гаргаж болохгүйг хатуу анхааруулж, таслан зүгсоох үүрэг өгсөн.
МБНЭ-ээс баталсан “Монгол бөөгийн ёс зүй”-д
“ 7.Бөөгийн онгодын бариа бөө болохоор заяагдсан хүнд хэдэн ч насанд илэрч болох ч үүнийг бөөлсөн хугацаа жилд оруулан тооцох нь буруу. Зөвхөн хуур амилуулах, яслуулах, залаалуулах, анхны бөөллөгөөс хойш л (эхний чанар, чандруу нэрэх үйлээс хойш) бөөлсөн жил хугацааг тооцно.
8.Монголчууд бидний өвөг дээдсийн маань сургаж хэлсэнээр бол чөмөг дүүрсэн байх. Энэ нь эмэгтэй хүүхэд 13 нас, эрэгтэй хүүхэд 15 нас хүрэхэд бөө болох боломжтой ч ухаарал төлөвшил суусан насанд нь бөөгийн угийг бариулах.” Гэж заасан байдаг.
Монгол бөөгийн ёс зүйг сахигтун.


жиргээ "Гурван настай бөө"

Зуд болохоор нохой зоолно
Зовлон ихэдхээр .........

Нийгэм бол хүмүүсийн хамтрал. Энэхүү хүмүүсийн нийгмийг сонирхох нь зөвхөн ажиглах биш цааш нь нийгэмд “анализ” хийхийг
хэлнэ. Үнэхээр байгаа байдалд анализ хийж нийгмийн ертөнцөд дүгнэлт өгөх нь хамгийн чухал байдаг. Нийгмийн дотор байгаа өөрөөр хэлбэл нийтийн дотор байгаа хүн “одоо” ба “энд” гэсэн цэгээс бодит байдлыг мэдэрч мэддэг. Ямарваа нэг өнгөрсөн түүхийн болсон үйл явдлыг хүн мэдрэхгүй, мэдэхгүй мөн өнгөрсний тухай хүмүүс зөвхөн сонсдог эсвэл баримт байвал уншдаг. Ирээдүй, маргаашийн тухай хэн ч мэдэхгүй харин таамагладаг.
Байгаа юмс цаанаасаа ингэж заяасан уу эсвэл хүний хийсэн бүтээл үү гэж хүн цааш нь сонирхоно. Эцсийн эцэст нийгэм хүнийг бүтээдэг өөрөөр хэлбэл хүн нийгмийн бүтээгдэхүүн. Мөн үүнтэй адил хүн нийгмийг бүтээсэн учраас нийгэм нь хүний бүтээгдэхүүн. Нийгмийн хөгжил зөвхөн дотор нь ажиллаж амьдарч буй хүмүүсээс шалтгаалах ба түүнээс биш өнгөрсөн түүх эсвэл ирээдүйн нээлт зэргээс ямар ч хамаагүй.
Нийгэмд хүмүүст мэдэхгүй, мэдэх боломжгүй олон зүйлс тааралддаг учраас түүнд ямар нэг далдын хүч болон ид шидийн утга өгдөг. Гэхдээ л мэдлэггүй хүмүүс мэдэхгүй болохоороо таадаг, таах нь ихэнхдээ алдаатай. Хүн мэдлэггүй, мэдэхгүй байгаагаасаа бас айдасд автсан зэргээсээ болж мухар сүсэгт хөтлөгддөг. Эрт үеэс л мухар сүсэг байсан. Аян дайнд явах болон ахуй амьдралаа зохицуулах олон асуудлаа мухар сүсэгтэй холбодог. Яагаад гэвэл тэнд философи, шинжлэх ухаан зэрэг мэдлэгийн салбарууд хөгжөөгүй байсан.
Хүн төрхөөсөө л мэдэхийн төлөө явдаг. Харин мэдэхгүй юм гараад ирэхлээр айдаг, гайхдаг бас зугтаадаг. Гэхдээ эцэст нь учрыг нь олж, мэдэхийг эрмэлздэг нь ухамсарт хүний шинж юм.
Байгалийн болон нийгмийн тодорхойгүй зүйлс л хүнийг мухар сүсэгт хүргэдэг. Тэр л бүх зүйлийн учрыг нь олчихвол хүн гайхахаа болино, айхаа бас шүтэхээ болино. Товчхондоо мухраар сүсэглэхгүй.
Эртний хүмүүс юм бүхэн цаанаа шалтгаантай, мөн эзэнтэй гэж үздэг байсан. Ган болохлоор лус савдаг, уул овоо тахидаг. Ажил нь бүтэхгүй болохлоор лам, үзмэрч дээр очдог. Энэ бүхэн өнөөдөр манай нийгэмд сэргэжээ. Гэхдээ үүгээр л хүн өөрийн сэтгэлээ тайтгаруулдаг. Хэрвээ ган тайлагдвал лус савдагтаа баярлана, тайлагдахгүй бол дахиад л тахина. Харин лам үзмэрч нар хүний амьдрал нийтлэг учраас онож таана эсвэл онохгүй таана, таахгүй бол энэ их хэцүү зүйл байна гээд л өнгөрнө. Зурхай, мэргэ төлөг зэрэг нь зөвхөн л таадаг. Тэгвэл ингэдэг, ингэвэл тэгдэг гэсэн энэ л мухар сүсэг, домгын амьдралаас салах нь орчин үеийн хүнд чухал. Үсээ засуулах өдөр нь тэгээд 5 настай, 50 настай хоёр хүнд адилхан үйлчилэх үү. Иймэрхүү утгыг зүйлийг хүн анхаараад байх хэрэггүй.
Мэдлэгтэй, боловсролтой хүмүүсийн нийгэмд мухар сүсгийн орон зай тун бага байдаг. Мэдлэггүй газар л мухар сүсэг хүчээ авдаг. Мэдлэгтэй, боловсролтой хүн нээх мухар сүсэгтээд ламдаад, бөөдөөд байдаггүй. Өөрийн ухамсраар л үйл ажиллагаагаа чиглүүлээд явдаг.
Өнөөдөр манай орны хувьд төрөөс авахуулаад энгийн айлд хүртэл мухар сүсэг шингэсэн. Мухар сүсгээр ажлаа төлөвлөдөг хүн олон. Мухар сүсгээр ашиг хонжоо ологчид болон түүнд бүрэн автагдсан хүн ч олон байна. Бид юмны цаад мөн чанарыг нь мэдэхгүй байгаа учраас л мухар сүсэгт хөтлөгддөг. Уламжлалд мухар сүсэг их шингэсэн. Уул овоо тахих, гэр бүл болоход.. Мөн зарим хүмүүст зурхай, мэргэ харж байж л тухайн ажлаа хийдэг. Мухар сүсгээс болж хүний амьдрал бүтэлгүйтэх, хохирох тохиолдол их бий.
Хүн аймхай амьтан учраас айдсаа дарна. Олон янзын юманд элдвийн утга учир өгнө, энэ тухайн хүний үнэт нь болно\шагай, чулуу, ээжийн алчуур\. Хүнд хүч өгдөг зүйл бол мэдлэг бөгөөд аливаа зүйлийн талаар мэдэж авах. Энэ бол айдсыг даван туулах арга юм. Мухар сүсэг нийгмийг хойш нь татдаг. Харин мэдлэг улс орныг хөгжил рүү хөтөлнө.
Цаг төр. мн

Миний бие Б.Б нь удган гэх Лодойжамц овогтой Баярлахын өмнө талын гудамжинд байрладаг.Би хаяа бөөд очиж ноён нуруугаа үзүүлдэг байсан.
Л.Баярлах нь 30 орчим настай, өөрийгөө Хурцжавхлан багшийн шавь гэдэг.
Намайг нэг удаа Л.Баярлахад үзүүлэхэд сахиустай байна гэж хэлсэн. Тэгээд намайг дагуулж их захад очиж хуяг, дуулга, хэнгэрэг худалдаж авахуулсан.Энэ бүхэнд 1400000 төгрөг зарцуулсан.
Энэ бүхнийг би ломбардад ээмэг бөгжөө тавьж, цалингийн зээл авч байж хэрэглэх мөнгөө цуглуулсан.
2014 оны 8 дугаар сарын 9-нд Удган Л.Баярлах нь өөрийнхөө амьдардаг хашаандаа дуудаж хуяг, дуулгыг өмсгөж хоёр өдөр дараалан хэнгэрэг нүдэж бөөгийн сахиус бариулах зан үйл хийлгэсэн. Тэгээд сахиус орсон гэжнададхэлсэн. Миний хувьд бол надад ямар ч өөрчлөлтгүй ороогүй. Сахиус ороогүй гэдгийг хэлсэн. Хэнгэрэг нүдээд, янз бүрийн зүйл яриад бай гэдэг тэгэхлээр аяндаа сахиус орно гэдэг. Орохгүй байна гэжхэлэхэд хүлээж авдаггүй ээ.
Намайг сахиус авахуулсан гэж 200,0мянган авсан. Мөн зээлж таван зуун мянган төгрөг авсан. Одоо би зээлсэн мөнгөө авах гээд ороход гэрээсээ нохой шиг хөөж чирч гаргадаг.
Бусдад сургамж болгох зорилгоор, баснад шиг хүмүүсийг дахин бусдад залилуулах боломж олгохгүйн үүднээс МБНЭ-д энэ тухай гомдол гаргаж байна.
Би болсон үйл явдлын талаар ТҮ-8 телевизэд хандаж шууд нэвтрүүлгээр ярьсан. Одоо цагдаагийн байгууллагад хандана.

Бадарчийн Буянхишиг
Сонгинохайрхан дүүргийн 2 дугаар хороо
29-ийн 486-ийн Г тоотод оршин суугч
Утас: 88959214
2014 оны 10 дугаар сарын 17-ны өдөр

Бусад мэдээ

Баруун баннер

Баруун баннер

Calendar 2018

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ханшийн мэдээ

Холбоо барих

 

  •  Баянзүрх дүүрэг , 1-р хороо , 22 дуаар байр , 22 тоот.
    Шуудангийн хайрцаг: Улаанбаатар - 49 дүгээр салбар, 922
  •  976-11-458654, Fax: 976-11-458654
  •  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Та бөөгийн тухай мэдлэг хаанаас авдаг вэ?
http://www.zoofirma.ru/