Эмээ өвөөгөө буулгаж бөө төрдөггүй. Бөө тодрох үзэгдэл нь нийгмийн сонирхлоор бий болдог сайн дурын үйлдэл бус байгалийн жам ёсоор илрэн гардаг нууцлаг мөртлөө тодорхой учир шалтгаантай илрэл юм. Сүүлийн үед бөө нар, бөө мөргөлийн зүй тогтолыг хэт гажуудуулж, байгалийн жамаар тодордог бөөг, нийгмийн сонирхолоор тодруулах үзэгдэл газар аваад байгаа нь засаж болшгүй алдаа болоод байгаа билээ.
Олон жилийн турш сэтгэл мэдрэлийн өвчтэй явсан шарнууд ясны Сампил гэгч эмэгтэй ясны хүнд өвчний учир тахир дутуу болсон эцэгтэйгээ хамт амьдардаг байжээ. 1958 оны зун эцэг Тажив нь санаачлан 32 настай охиноо үзүүлж арга засал хийхээр цагаан хуулар ясны Зэгвийн Цэвээн удганд бараалхжээ.
Монгол бөөгийн Хөх Төрмөс төвөөс нийтийн соён гэгээрэлд зориулан зохион явуулсан "ЖАМЫГ ТАНЬЖ АМЬДРАХ НЬ ГЭГЭЭРЭЛ ЮМ" арга хэмжээний хүрээнд
Алтайн нурууны Монгол, Хятад, Казахстан, Оросын хил залгаж дамнасан уулсын тэгш шилийг нийтэд нь “Үхэг” хэмээдэг. Орос хэлэнд “Укок” гэдэг. Үхэгийн ноён оргил нь Монголын нутагт байх 4374м өндөр “Хүйтэн” оргил.
Монголын хойд хэсэгт орших Хөвсгөл нуурын баруун эрэгт амьдардаг Тува бөөгийн онго шүтээн дунд хүнийг(онгод) төлөөлсөн дүрслэл нь шувуун толгойтой байсан ажээ. 1963 он
Khar Dungerten
Лусын эзэн буюу Нагарза хэмээх Мачир зайранын онгод юм. 33 жилээс дээш бөөлж алдар цуу нь түгсэн бөөг дархад даяараа хүндлэн дээдэлж 9 булдуутай хэнгэрэг барихыг дээд тэнгэр нь зөвшөөрдөг байсан бөлгөө.
Д.Бямбадорж: Бөө дээд тэнгэр, өвгөдийн сүнс, онгодтой ярьдаг учраас хэдэн үеийн түүхийг ч хэлж чадна.
Ард түмэнд “Төрийн зайран” хэмээн өргөмжлөгдсөн Олхонууд овгийн Дондогийн Бямбадорж нь үндэсний язгуур шүтлэгийг дахин сэргээж, бадруулахыг зорьж тэр үйлстээ авъяас чадлаа дайчлан зориулж яваа нэгэн.
Mon | Tue | Wed | Thu | Fri | Sat | Sun |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
| ||||
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
© 2018 Монголын бөөгийн нэгдсэн эвлэл. Зохиогчийн бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан.