найраг, юу яруу найргийн утгыг ойлгох
Шүлэг яруу найрагчийн хувьд олон яруу найраг байдаг. "Wordsworthworth" хэмээх яруу найраг нь "хүчирхэг мэдрэмжийг аяндаа бий болгодог"; Эмили Диксоны "Хэрэв би ном уншиж, энэ нь миний биеийг маш хүйтэн болгож чадахгүй бол гал дулаацаж чадахгүй болохоор би үүнийг яруу найраг гэдгийг мэднэ." Дыlan Томас энэ яруу найргийг тодорхойлсон: "Яруу найраг бол намайг инээх, уйлах, эсвэл бүдгэрүүлэхэд хүргэдэг, миний хөлийг мушгин гуйвуулдаг, юу хийхийг хүсдэг, юу ч юм уу, юу ч хийхгүй болгосон юм."
Яруу найраг бол маш олон хүмүүст маш их зүйл юм. Homer-ийн туульст, The Odyssey нь адал явдалт аялагч, Одиссеусын аялалын тухай өгүүлдэг бөгөөд үүнийг хамгийн их ярьсан түүх гэж нэрлэдэг. Английн сэргэн мандалтын үеэр Жон Милтон, Христофер Марлоуз шиг гайхалтай яруу найрагч, мэдээж Шекспир бидэнд сурах бичиг, лекцийн танхим, их сургуулиудыг дүүргэх хангалттай чадвартай болсон. Рометийн үеийн шүлгүүд нь Goethe's Faust (1808), Coleridge's "Kubla Khan", Жон Кэшийн "Грекийн урд талд"
Бид үргэлжлүүлэх үү? Яагаад гэвэл бид 19-р зууны Японы яруу найраг үргэлжлүүлэн үргэлжлүүлэх хэрэгтэй, эртний Америкчууд Эмили Дикинсон, TS Eliot, postmodernism, experimentalists, slam ...
Яагаад шүлэг гэж?
Яруу найргийн тодорхойлолтод хамгийн төвөгтэй шинж чанар нь түүнийг тодорхойлох, тэмдэглэх, эсвэл хадах гэсэн хүсэлгүй байх явдал юм. Яруу найраг нь хэл амаар будсан гантиг юм. Энэ бол будаж зурсан зураг юм. Гэхдээ яруу найрагч нь будгийн оронд үг хэрэглэдэг бөгөөд зураг нь та юм.
Яг л шүлэг яруу найргийн төрлийн яруу найргийн тодорхойлолтууд нь өөрсдийгөө өөрсөд дээрээ байдаг. За яахав. Үнэндээ, сайхан байна. Библийн хэлбэр, түүний зорилгыг харах замаар яруу найргийн хүртээмжтэй тодорхойлолтыг гаргаж чадна гэдэгт би итгэдэг.
Шүлэг хэлбэрийн хамгийн тодорхой шинж чанаруудын нэг нь хэл ярианы эдийн засаг юм.
Яруу найрагч нь үг хэллэгийг хуудсан дээр гаргахдаа маш болгоомжтой ханддаг. Сайжруулсан, тодруулсан үгсийг болгоомжтой сонгох нь зохиомол зохиолчдын хувьд ч стандарт байдаг боловч яруу найрагчид энэ үгийн утга , сэтгэл хөдлөлийн чанар, хөгжмийн үнэ цэнэ , түүний зай, тийм ээ, тэр ч байтугай хуудастай холбоотой орон зайны харилцаа зэргийг харгалзан үздэг. Утга зохиол, хэлбэрийн аль алиных нь шинэчлэлийн ачаар яруу найрагч нар нь нимгэн агаараас ач холбогдолыг илтгэдэг.
Хэн нэг нь ярих, тайлбарлах, маргах, эсвэл тодорхойлогдохын тулд зохиолыг ашиглаж болно. Яруу найраг бичих олон шалтгаантай байдаг. Харин яруу найраг, зохиолоос ялгаатай нь гол төлөв суурь болон давхрагын зорилготой байдаг. Яруу найраг нь урам зоригтой байдаг. Энэ нь ихэвчлэн уншигчдад баяр баясгалан, уй гашуу, уур хилэн, catharsis, хайр гэх мэт мэдрэмж төрүүлдэг. Өөрөөр хэлбэл, шүлэг нь уншигчдаа гайхуулах чадвартай. Туршлага - илчлэлт, үзэл бодол, жирийн үнэн ба гоо сайхны талаарх цаашдын ойлголт. Keats-ийн нэгэн адил:
"Гоо сайхан бол үнэн, үнэн, гоо үзэсгэлэн.
Энэ бол та бүх дэлхий дээр мэддэг бөгөөд та нар бүгдээрээ мэдэж байх ёстой. "
Яаж тэр юм? Бид тодорхой тодорхойлолт бий юу?
Яруу найраг нь сэтгэл хөдлөлийг, эсвэл Аа Ha гэсэн сэтгэл хөдлөлийг бий болгодог. уншигчдын туршлага.
Үнэхээр сэтгэл ханамжгүй, тийм үү?
Навчнууд нь хятад хоол шиг хямд, бохир, бүх хөндий, хоосон зайг мэдэрдэг.
Үүнийг бүү хий. Яруу найрагчийг таны тодорхойлолтоор бүү бүү тоомсорлоно. Яруу найраг бол эмзэг, тархины настай эмэгтэй биш ээ. Яруу найраг таны бодсоноос хүчтэй байдаг. Яруу найраг нь төсөөлөл бөгөөд эдгээр гинжүүдийг хурдан эвдэж, "Харлин Сэргэнтэн" гэж хэлж болно.
Нэг өгүүлбэрийг зээлэхийн тулд яруу найраг гэдэг нь цамцны цамцд нуугдсан тааварт тэврэлт юм уу эсвэл иймэрхүү зүйл юм. Энэ нь таны тодорхойлолтыг таашаахгүй бөгөөд ээлж ээлжээр тэднийг сөрөх болно.